Over ons


Het verhaal van DrankKoning.nl


Onze geschiedenis

DrankKoning is in oktober 2018 opgericht. Tijdens zijn studie commercieel management, speelde eigenaar Stan ten Haaft in op een stijgende trend onder studenten in drankspellen-en gadgets. Met name het Amerikaanse drankspel Beer Pong werd steeds populairder, de benodigde originele american cups waren in Nederland echter lastig verkrijgbaar. In November 2018 lanceerde de eerste versie van de webshop met slechts 3 verschillende producten; red cups, blue cups en tafeltennisballen. Na al die tijd nog steeds enkele van onze populairste producten!


Inmiddels, na jaren ontwikkeling

Inmiddels, na jaren ontwikkeling, is DrankKoning.nl uitgegroeid tot een icoon in de wereld van de vrijetijdsdrinkers. In de afgelopen jaren hebben we tienduizenden klanten naar alle tevredenheid bediend en groeit het aantal zakelijke afnemers en wederverkopers. Met een steeds verder groeiend assortiment, razendsnelle bezorging, een klantenservice die dagelijks voor je klaar staat en een gebruiksvriendelijk en modern platform zetten we elke dag ons beste beentje voor voor onze klanten.

Met deze inspanning hebben we in een korte tijd meer dan 1700 geverifieerde beoordelingen mogen ontvangen, met een gemiddelde beoordeling van een 9.0. Veelvoorkomende reacties zijn "goede service", "snelle verzending", "lage prijzen" en "een gebruiksvriendelijke webshop".

Onze reis

Vanaf de start van de onderneming zijn we inmiddels al 2x verhuisd naar een nieuw magazijn om onze groei bij te houden. Van het inpakken en verzenden vanuit een slaapkamer, tot een pick-magazijn in Breda op enkele honderden meters van het PostNL-sorteercentrum af naar uiteindelijk een groot geautomatiseerd robotmagazijn in Apeldoorn met een cut-off tijd van 23:00u waarbij de dozen voor bestellingen op maat worden gesneden en jouw bestelling automatisch wordt gepickt. Met deze ontwikkelingen kunnen we onze logistieke kwaliteit blijven waarborgen. Tevens profiteren onze wederverkopers mee van deze ontwikkelingen door dezelfde logistieke kwaliteit door te kunnen geven aan hun klanten.

Niet alleen zijn we fysiek al meerdere keren verhuisd, ook de webshop heeft in 4 jaar tijd al 3x een grote vernieuwing meegemaakt waarbij we zijn gemigreerd naar een nóg beter en uitgebreider e-commerce platform en onze huisstijl volledig op de schop hebben gegooid. Hiermee kunnen we onze dienstverlening nog beter aanpassen op de behoeftes van onze particuliere en zakelijke klanten met: meer handige functies; een snellere, gebruiksvriendelijkere en modernere webshop; een slimmer bestelproces; meer bestel-en betaalmogelijkheden; het gebruik van de nieuwste webtechnieken en het bouwen van een betere onderliggende IT-infrastructuur. Zo blijft de kwaliteit van onze webshop en infrastructuur gewaarborgd en kunnen we ook op piekmomenten maximaal presteren.

Naast ons assortiment van bekende merken bieden we steeds meer private label producten aan om onze eigen merknaam te versterken. Onze private collectie bevat unieke producten met gepersonaliseerde ontwerpen die we aan kunnen bieden tegen zeer aantrekkelijke prijzen. We maken daarvoor gebruik van een aparte supply-chain, welke ook in het geval van leveringsproblemen bij leveranciers kan worden ingezet.

Internationalisering

We verkopen voornamelijk aan Nederlandse afnemers, maar worden over de grens steeds populairder. Met name onder Belgische klanten groeit de vraag. Ook voor België kunnen we in de meeste gevallen dezelfde snelle levertijd en kwaliteit als Nederland aanbieden. Daarnaast bieden we levering aan naar onze oosterburen in Duitsland binnen ca. 1-3 werkdagen. In de toekomst zal DrankKoning.nl verder internationaliseren en stap voor stap meerdere markten gaan bedienen.

Onze toekomst

We blijven onze onderneming constant innoveren en plannen voor de toekomst zijn er genoeg. Zo zetten we momenteel in op uitbreiding van ons assortiment door het omvormen van onze webshop tot partnerplatform, zijn we bezig met het verder uitbreiden van ons assortiment met o.a. licht alcoholische dranken en private label producten, ontwikkelen we extra diensten en functies voor zakelijke klanten, ontwikkelen we een plug-and-play oplossing voor het wederverkopen van ons assortiment middels dropshipment, bieden we steeds meer extra diensten aan in ons logistieke proces, breiden we uit naar België en zetten ons meer in voor mens en natuur.

Onze (nabije) toekomstplannen zijn onder andere een omnichannel-strategie met verschillende fysieke verkooppunten en slijterijen, een lokale bezorgdienst, de verhuur van feestmaterialen en de transitie naar een one-stop-shop voor horeca, feesten en festivals.