Over ons


Het verhaal van DrankKoning.nl

DrankKoning.nl is in oktober 2018 opgericht door commercieel management student Stan ten Haaft met een beperkt assortiment van enkel 3 producten, hiermee speelde hij destijds in op een stijgende behoefte onder studenten aan drankspellen en dan met name het bekende Amerikaanse spel Beer Pong en de bijbehorende American Cups. In November 2018 lanceerde de eerste versie van de webshop.

Inmiddels, na jaren ontwikkeling, is DrankKoning.nl uitgegroeid tot een icoon in de wereld van de vrijetijdsdrinkers. In de afgelopen jaren hebben we tienduizenden klanten naar alle tevredenheid bedient en groeit het aantal B2B afnemers en wederverkopers. Met een assortiment van meer dan 150 unieke producten waaronder een private label collectie, een klantenservice die dagelijks voor je klaar staat, een geautomatiseerd robotmagazijn met een cut-off tijd van 23:00u en een gebruiksvriendelijke en moderne webshop proberen we elke dag maximaal te presteren.

In een korte tijd hebben we meer dan 1500 geverifieerde beoordelingen verzameld met een gemiddelde beoordeling van een 9.0. Hier zijn we erg trots op en we willen al onze klanten dan ook zeer bedanken. Veelvoorkomende reacties zijn "goede service", "snelle verzending", "lage prijzen" en "een gebruiksvriendelijke webshop". Dit is voor ons en onze klanten een bevestiging dat we onze beloftes, die vanaf dag 1 de fundering van onze webshop zijn, waar maken.

Vanaf de start van de onderneming zijn we inmiddels al 2x verhuisd naar een nieuw magazijn om onze groei bij te houden. Van het inpakken en verzenden vanuit een slaapkamer, tot een pick-magazijn in Breda op enkele honderden meters van het PostNL-sorteercentrum af naar uiteindelijk een groot geautomatiseerd robotmagazijn in Apeldoorn met een cut-off tijd van 23:00u waarbij de dozen voor bestellingen op maat worden gesneden en jouw bestelling automatisch wordt gepickt. Met deze ontwikkelingen kunnen we onze logistieke kwaliteit blijven waarborgen. Tevens profiteren onze wederverkopers mee van deze ontwikkelingen door dezelfde logistieke kwaliteit door te kunnen geven aan hun klanten.

Niet alleen zijn we fysiek al meerdere keren verhuisd, ook de webshop heeft in 4 jaar tijd al 3x een grote vernieuwing meegemaakt waarbij we zijn gemigreerd naar een nóg beter en uitgebreider e-commerce platform en onze huisstijl volledig op de schop hebben gegooid. Hiermee kunnen we onze dienstverlening nog beter aanpassen op de behoeftes van onze (zakelijke) klanten met: meer handige functies; een gebruiksvriendelijkere en modernere webshop; het gebruik van de nieuwste webtechnieken en het bouwen van een betere onderliggende IT-infrastructuur. Zo blijft de kwaliteit van onze webshop en infrastructuur gewaarborgd en kunnen we ook op piekmomenten maximaal presteren.

Naast ons assortiment van bekende merken bieden we steeds meer private label producten aan om onze eigen merknaam te versterken. Onze private collectie bevat unieke producten met gepersonaliseerde ontwerpen die we aan kunnen bieden tegen een lage prijs. We maken daarvoor gebruik van een aparte supply-chain, welke ook in het geval van leveringsproblemen bij leveranciers kan worden ingezet. Hierdoor valt onze private label collectie niet alleen in de smaak bij afnemers, maar ook bij wederverkopers en distributeurs.

We verkopen voornamelijk aan Nederlandse afnemers maar worden over de grens steeds populairder. Met name onder Belgische klanten groeit de vraag. Ook voor België kunnen we in de meeste gevallen dezelfde snelle levertijd en kwaliteit als Nederland aanbieden. Daarnaast bieden we levering aan naar onze oosterburen in Duitsland binnen ca. 1-3 werkdagen. In de toekomst zal DrankKoning.nl verder internationaliseren en stap voor stap meerdere markten gaan betreden.

We blijven onze onderneming constant innoveren en plannen voor de toekomst zijn er genoeg. Zo zijn we momenteel bezig met het verder uitbreiden van ons assortiment met o.a. licht alcoholische dranken en private label producten, het ontwikkelen van extra diensten en functies voor zakelijke klanten, de mogelijkheid tot het wederverkopen van ons assortiment middels dropshipment, verdere innovaties en extra diensten binnen ons logistieke proces, verdere internationalisatie van de webshop, verdere benutting en invulling van onze online marketingkanalen en het verder uitwerken van onze maatschappelijke doelstellingen.

Lange termijn plannen zijn onder andere een omnichannel-strategie met verschillende fysieke winkels en de ontwikkeling hiervan tot een fysieke en online slijterij.